Якщо ви вже самі навчились і тепер хочете навчати інших але знаете як, або знаете і маєте деякі проблеми або питання. Чи можете що порадити вчителям-новачкам. Також тут можна ділитися досвідом як негативним так і позитивним. Чи були у вас курьйози під час викладання, з якого віку можна починати вчитися на сопілці і тому подібне...
Так це цікава тема але нажаль відповідей поки що нема .Будемо сподіватися на краще. Знание-столь драгоценная вещь,что его не зазорно добывать из любого источника. (Фома Аквинский)
Мені подарували сопілку з шістьма отворами. Дуже хочеться навчитися на ній хоч щось грати, але нема кому навчити. Я прочитала Бобровникова “Робота гуртка юних сопiлкарiв”, але я не розуміюся на нотах. Підскажіть як їх потрібно вчити ноти і що означають всі ті знаки.
Сопілка такий духовий інструмент, від гри на якому не повинно бути нестачі повітря (боліти голова). Ну, хіба у початківців, що грають на октаву/дві вище або взяли якусь нижчу по строї сопілку, ніж сопрано - напр., альт чи тенор (що менш імовірно).
Вдихати повітря потрібно у логічних завершеннях музичних фраз. Якщо граєте з нот - під кінець такту (але не кожного - занадто часте дихання буде). "Беріть дихання" так, як ви б це робили без сопілки (просто дихали - тобто близько 10 раз на хвилину).
так, голова болить від пренасичення сосудів головного мозку киснем. Знайдіть в інтернеті дихальні вправи, або просто частіше займайтесь грою. Можливо у вас інструмент не дуже добрий (мастер зробив надто великим отвір для вдуву повітря), і тому ви витрачаете надто багато повітря. В мене по первах темніло в очах.... Взагалі то я раджу вам займатись не самотужки, а у майстра. Хоча б освоїти постановку дихання...
Зверніть увагу: важлива і корисна інформація для тих, хто навчає або сам навчається грі на сопілці.
Мені часто доводилось бути свідком того, як вихователі, навчаючи грі на сопілці, починають з найнижчої ноти (До першої октави), а це дуже складно. Для сопілки потрібен інший підхід. Почніть навчання з ноти Ля першої октави, потім Соль. Якщо вийде, то далі Фа. Інша (права) рука поки що двома пальцями підтримує сопілку нижче, не затуляючи отворів (між отворами). Зараз працює тільки ліва рука. Не дозволяйте учневі переходити до наступної ноти, якщо не виходить попередня! Безіменний палець і мізинець - найслабші і потребують додаткового тренування. Коли після ноти Соль буде виходити Фа, даєте вправу: чітке, тверде і нешвидке чередування Соль-Фа-Соль-Фа-Соль-Фа...(з відпочинками), поки не матимете задовільний результат. Далі послідовно піднімаємося від Фа до Ля і додаємо Сі-бемоль. Знову вниз: Сі-бемоль, Ля, Соль, Фа. І знову вищевказана вправа (треба робити її і надалі, кожного дня - це важливо! Поступово домагаємося чинника, при якому буде добре виходити тріль Фа-Соль, та ще з прискоренням і уповільненням). Трохи опанувавши ліву руку, додавайте праву - таким же чином: Мі, Ре, До (вправа Ре-До-Ре-До...). Чим нижче нота, тим слабкіше потрібно вдувати повітря, і навпаки, чим вище нота, тим вдувати сильніше. Далі можна спробувати все те ж з правою рукою у другій октаві (сильніше вдувати). Таким чином опановуються дві руки. І, як бачите, найскладніша для учня нота До аж у кінці. Така методика у багато разів спростить процедуру навчання. Гарантую, перевірив на багатьох учнях віком від 5 до 55 років.
Грамотні вчителі так і вчать, але почанають навіть не з ля, а з сі: див. першу частини "Школи гри на сопілці" Р.Є.Дверія.
А неграмотні починають з "до", що для початків на сопілці є важко, бо незвикшим рукам до інструменту завджи знайдеться палець, який недозакриє якусь дірку ))
Нарешті я вже просунувся в перед і можу певні речі грати !!! Правда хто придумав ті b і # руки би повыдривав ) По одному два то я ще якось добиваю ,а от трохи быльше покищо вашко !!!